Bærekraftig utvikling

I uke 45–50 hadde elevene bærekraftig utvikling som tema på skolen. De lærte mye om blant annet biologisk mangfold, kildesortering og gjenbruk. Gjennom temaperioden forsøkte elevene å finne reelle løsninger på problemstillinger som verden står overfor i dag. Elevene fant ulike utfordringer som de forsket på og forsøkte å finne ut av hva de kunne gjøre for å bidra til en løsning.

I disse ukene fikk elevene lekser med oppdrag. Den ene leksen var en familieutfordring. Der skulle elevene sammen med familien bestemme seg for noe de skulle gjøre for å leve mere bærekraftig. Noen valgte å spise mindre kjøtt, ta kortere dusjer eller bruke bilen mindre. En annen lekse var søppelplukking. Da gikk elevene tur og ryddet nærområdet for søppel.

Elevene hadde også et redesign-prosjekt i kunst og håndverk hvor de laget kule kunstverk av gjenstander som egentlig skulle kastes.