Skolens historie

I 1857 fikk "Ager Prestegjælds Skoleformandskab" overført tomt til å sette opp skolebygning fra baron Wedel-Jarlsberg. Siden skolen trengte tømmer til bygninger, ved til oppvarming og jord for at læreren skulle ha noe å leve av, var skoletomta på hele 60 mål.

Den eldste skolebygningen brukes av Aktivitetsskolen i dag. Det var utbygninger av skolen i 1890, 1957 og 1975. Den siste skjedde i 1997 i forbindelse med 6-åringenes inntreden i skolen.

Skolen ligger vakkert til midt i Maridalen med et fantastisk flott natur rundt på alle kanter. Uteområdet som vi har bygd opp i nært samarbeid med foreldre og Sørbråten Idrettslag, er tilrettelagt for barn med både ballbaner, lekeområder, aktivitetsløyper og skileikanlegg. Vi har også en skolehage som vi bruker til å dyrke grønnsaker.